zdraví

Který sport je ideální? Zapomeň na běhání nebo posilovnu

„Hele, půjdeš dneska běhat?“ ptala se mě vždycky každé úterý a čtvrtek kámoška a já většinou vždycky šla. Ale běhala jsem i sama, aspoň třikrát do týdne. Dokonce už jsem běhala druhý rok. Přestala jsem funět, potit se a začala si běh vážně užívat. Pak jsem ale zase z rytmu na půl roku vypadla a už se do příjemného „tempa“ nevrátila.

Jak jsem vzdala boj s posilovnou

A tak jsem zkusila posilovnu. Jenže ta mě strašně nebavila. Je v ní vlastně hrozná nuda. Jenom koukáte do zdi nebo na hekající lidi před sebou a zároveň každou minutu sledujete hodinky s tím, jestli už náhodou není aspoň o deset minut víc. Není. Bohužel. Vydržela jsem ten rotoped, stepper a běžecký pás tři čtvrtě roku a pak jsem vzdala i to.

Překvapení

Nedávno jsem ale měla příležitost seznámit se s výživovou poradkyní Hanou Mojžíšovou a tak jsem se jí zeptala, který že sport je pro člověka nejlepší. „Samozřejmě rychlochůze. Anebo jízda na kole po rovině,“ překvapila mě svou odpovědí. Jakože cože? Vždyť se při ní skoro nezpotím, a ještě se dokážu s kýmkoliv bavit. Vyzkoušet jsem to ale samozřejmě musela. A zkouším to už tři týdny. Třikrát týdně ujdu asi 6 kilometrů, o víkendu si dám klidně 15 kilometrů, nejlépe někde za Prahou v přírodě. Dietoložka mi také říkala, že člověk, který chce zhubnout, by se měl pohybovat v „tempu“ minimálně 45 minut, pro udržení váhy ale stačí hodina pohybu denně a ani se nemusíte snažit být ve své tepové frekvenci a ani není zapotřebí se pohybovat hodinu v kuse. Prostě stačí, když sem tam vyjdete nějaké schody, místo tří zastávek v tramvaji půjdete pěšky, večer vyvenčíte psa a máte hotovo.

Když ale hubnete, chce to i nějaké posilování. Na to je dobré plavání anebo třeba jóga, kterou jsem si oblíbila před půl rokem. Proč zrovna ji? O tom jsem psala ZDE.

Takže slečny, dámy a paní. Prostě choďte. Svižná chůze hodinku denně nikoho nezabije, a navíc při ní ani nevyplivnete duši.

TIP:

Nevíš, jak si vypočítat správnou tepovou frekvenci? Tady je návod:

Pro ženy: Svůj aktuální věk odečtěte od čísla 209 a výsledné číslo vynásobte 0,7.

Pro muže: Svůj aktuální věk odečtěte od čísla 214 a výsledné číslo vynásobte 0,8.

Vyjde vám číslo tepovky, kterou byste neměli překročit. Pak už totiž nespalujete tuky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

business_coffee