zdraví

Pročistěte si tělo ve třech dnech

Nedávno jsme se dočkali astronomického jara a tak je třeba naše tělo pořádně nastartovat. Odstraňte z vašeho organismu škodlivé látky a posilte svou imunitu, aby vás neskolilo žádné nachlazení. Jak na to? Přečtěte si, jak lze ve třech dnech nastartovat metabolismus, vaše orgány i sami sebe.

Přejídání, nedostatek pohybu, spánku, stres – to vše přispívá k tomu, aby se vaše tělo zpomalilo a napadl ho zákeřný vir nebo bakterie. Dá se tomu ale zabránit.

S masem šetřete

Možná jíte masa více, než vaše tělo skutečně potřebuje. Jeho každodenní konzumací do těla dostáváte odpadní látky, které se hodně těžko odbourávají. Zpomaluje se vám metabolismus, můžete se cítit nafouklí a unavení. V nadcházejících třech se konzumace masa, včetně rybího vyhněte úplně. Jakmile s detoxikací skončíte, jezte maso maximálně dvakrát až třikrát týdně.

Chybí vám vláknina

Další problém, který vás zřejmě trápí, je nedostatek vlákniny a nadměrné množství bílé mouky. V záhybech střev se pak kvůli ní hromadí odpadní látky, které v těle přetrvávají i několik let. Zapomeňte na bílou mouku, nahraďte ji například pohankovou nebo celozrnným, nejlépe žitným pečivem.

Na prvním místě zelenina

Jezte hodně zeleniny, klidně i k snídani nebo ke svačině. K ní si dávejte luštěniny nebo rýži. Zelenina nemusí být jen v syrovém stavu, ale určitě ji nesmažte ani negrilujte. Připravte si ji na páře, zapečte v troubě nebo si udělejte zeleninový koktejl. A co si dát za pití? Nejlépe vlažnou vodu s čerstvou vymačkanou limetkovou nebo citrónovou šťávu, ochucenou půlkou malé lžičky medu.

Přísně zakázáno

Zapomeňte na vajíčka, sýry nebo sladkosti. Pokud vás bude honit mlsná, můžete si dopřát kousek čerstvého ovoce. Také zapomeňte na polotovary, instantní jídla nebo jídla připravovaná na oleji nebo jiném rostlinném i živočišném tuku.

Jen čaj a voda

Nepijte nic kromě neperlivé nebo jemně perlivé vody a neslazených čajů. Vyhněte se všem nápojům obsahujícím kofein, slazeným nápojům, mléku i alkoholu. Pokud pravidelně každý den pijete kávu, zkuste ji omezit na jeden menší šálek denně. Jakmile ji vynecháte úplně, mohla by vás začít bolet hlava a byli byste zbytečně nervózní.

Jezte, jen když máte skutečně hlad

Zkuste si v nadcházejících třech dnech uvědomit, zdali jíte jen v případech, kdy máte skutečně hlad. Jíte, protože jste nervózní? Nemáte co dělat? Nebo zkrátka jíte jen proto, že vám někdo něco nabídne?  To nejsou dobré důvody k tomu, abyste se najedli. Jídlo je obřad. Vychutnávejte si každé sousto, jezte bez toho, aniž byste se dívali na televizi nebo si četli. Nic vás od jídla nesmí rozptylovat.

Tři dny jsou jen začátek

Nadcházející tři dny pro vás budou ze všeho nejtěžší, ale jakmile je překonáte, další dny už půjdou snáz. Výše uvedené zásady jsou platné zejména pro první tři dny, ale chcete-li změnit vaši životosprávu a žít tak zdravěji a plnohodnotněji, pak se jimi, na občasné výjimky, řiďte i nadále. Dejte tělu čas, aby si na nový režim zvyklo a uvidíte, že stres, únava a nabírání kil se brzy stane minulostí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

business_coffee