Fejeton

Šortky ven!

Nevěřili byste, kolik úsilí stojí obléct se do společensky vhodného úboru. Nevhodně to umí každý, hlavně u moře, kdy převážně nosíme jen plavky, šortky, tričko a žabky. Jenže v pětihvězdičkovém hotelu se takhle k večeři nechodí. To ví každé malé dítě. U mužů a dětí se snad toto faux-pas dá omluvit, ale u žen rozhodně ne. Mezi denním a večerním stolováním je obrovský rozdíl. Je to k vzteku. Vy sama trávíte hodinu před zrcadlem výběrem vhodného make-upu k vašim novým šatům, které jste si pořídila na dlouho očekávanou dovolenou v tropech, nemluvě o botách, kabelce a účesu. Zkoumáte se před zrcadlem ve všemožných úhlech, dvakrát měníte boty, protože ty bez podpatku nejsou dostatečně večerní, ale zas se nehodí ke kabelce a oční linky stále jako by trucovaly a ne a ne spárovat pravé oko s levým. Přesto jste po šedesáti minutách – v tom lepším případě – s výsledkem jakž takž spokojená a můžete vyrazit. Vcházíte do restaurace, kterou máte sice jen o dvě patra níž, přesto už teď si nadáváte, že v těhlech botách přežijete sotva jeden večer a na dlouhou dobu se stanou vaším nepřítelem číslo jedna. Začíná se totiž klubat první řezná rána na patě a levý malíček se barví do rudo-modra. Usedáte ke stolu, pokládáte sněhobílý ubrousek na klín a začínáte se rozhlížet po svém okolí. A tu zjišťujete krutou pravdu, téměř polovina dámského osazenstva u čistě prostřených stolů s bílými ubrusy a květinovým aranžmá sedí v plážovém úboru. Copak takhle se oblékají dámy? Na snídani či oběd dejme tomu, ale tohle? V duchu pěníte nad nevychovaností českých, ruských, německých a bůh ví jakých turistek. Nehledě na to, že na vás právě ti dresscodeoví neomalenci hledí jak na UFO. A tak začínáte na své okolí hledět nevraživě, až s jistou dávkou nadřazenosti. Vy si povýšenost můžete právě teď, v tuhle chvíli, dovolit víc než kdo jiný. Co je to ale platné. Ve slušné společnosti se evidentně nenacházíte a vlastně těm ostatním začínáte lehce závidět. Cítí se pohodlně, nic je netlačí, hlava je nebolí z příliš těsného culíku a desítek pinetek, a když se pobryndají, je to fuk, protože v těch zbytcích od snídaně, co se z trička samy neztratí, se to úplně ztratí. Jenže ani personál hotelu není spokojený s tím, jak se k večeři hosté oblékají. Ale jak jistě tušíte, žádná z žen si s tím svou neučesanou hlavu neláme. Večeři musí dostat tak jako tak, že jo. Navíc nic jiného si s sebou kromě plavek, osušky a dvou dalších kraťasů a pěti tílek stejně nejspíš nesbalily. A pokud ano, nechávají si svou večerní róbu na jinou příležitost. Asi na snídani. Večeři přetrpíte a říkáte si, že zítra si obléknete jiné šaty, sice starší, ale na večer se hodí stejně jako ty nové. Vy aspoň víte, kdy a co je vhodné si obléct.

Hned druhý den vám ale klesá sebevědomí a pocit nadřazenosti hluboko pod cílovou hloubku vrtu Bruce Willise na nežádoucím asteroidu. Při snídani totiž zjišťujete, že ani vy nemáte patent na oblékání. Jakmile vstoupíte do restaurace, jste zcela pohlcená myšlenkami na vaječnou omeletu a lívance s čokoládou. Jenže se k vám hrne číšník s rukama nahoře a pusou plnou slov, kterým vůbec, ale vůbec nerozumíte. Z jeho divoké gestikulace, vytřeštěných očí a taháním za vaše šortky však záhy pochopíte, že se mu zřejmě nelíbí vaše půlka zadku, která z těsného spodního dílu snídaňové róby vykukuje. Tak moment. Ty šortky, co měly dámy včera na večeři, nebyly o nic delší. Možná tak o dva tři centimetry. Nebo spíš čtyři? Sakra. Na číšníka se omluvě usmějete, pokrčíte rameny a dál se ženete za lívanci. Bohužel s pocitem obrovského studu. Doufáte, že si toho nikdo nevšiml, ale marně. Polovina přítomných si vás zvědavě prohlíží. Dámské osazenstvo se cítí pohoršeně, mužské nadmíru spokojeně. Když už nic, aspoň je na co se dívat. Je vám trapně, strašně trapně. Co je vám v tu chvíli platné, že na večeři jste šla jak do vídeňské opery. Teď je ráno a vy musíte uznat, že na snídaňovou róbu jste vůbec, ale vůbec nepomyslela. A utěšovat se můžete snad jenom tím, že snídani musíte dostat tak jako tak. Ačkoliv v kraťasech a žabkách si lívance po tomhle faux-pas už nikdy nedáte.

.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

business_coffee